JAPONSKÁ DUŠE (vol.2)

October 21, 2018

Nesluší se, aby člověk vedl hovor v dopravním prostředku, ale zůstává bez komentáře , když člověk rozevře stránky komiksu zvanýho lolicon manga a začne si prohlížet jedno kreslený políčko s nemravně rozcapenou dívkou za druhým. A to tu neházím slizkejma řečma jen tak nazdařbůh, protože Japonci a téma sexu - to je příběh národa s poněkud nečekaným zvratem...

 

Ostatně skutečnost, že se moderní japonská erotika točí kolem fenoménu dívčí roztomilosti a že vše nad 15 let nefiguruje v sexuální fantazii místních, to sem naznačila v předchozím vstupu o japonský duši vol.1. Doplnění, že tenhle typ zájmu pronikl do komiksových plátků s charakterem kreslenýho porna, to proberu po desátý večer, protože to je spíš vol.2. A nakonec to, že v souvislosti s japonskou kulturou sexu musím začít u fenoménu gejš, tak to vyplývá z logiky věci. Jedno takový pomalu se vybydlující hnízdo starších, ale stále sloužících gejš, je možný najít v ulici s francouzským vlivem Kagurazaka. Tady gejši zpravidla bydlívaly, chodily za zábavou a dělaly roztodivný věci...

 

 

Ještě předtím ale musím upozornit na to, že oblast Korakuen je sama o sobě trefa do černýho! Je to neuvěřitelně sympatická, čistá a svěží čtvrť, která ukazuje úroveň místních lidí a jejich prostředí. Každý samorost na ulici tu dosahuje profesionální podoby výstavní bonsaje, ticho na ulici značí kultivovanost (z trhoveckých asiatů by místní umdlévali šokem), kola se k domům přistavují jedině pod racionálním úhlem, nikdo tu nenosí teplákovou soupravu a plastový žabky s pěnovou podlážkou (škrám existenci celý jihovýchodní Asie) a nenajde se tu jediný zbytný smítko prachu ani posraná socha. Totální absence veřejných odpadkových košů sice znamená, že mi v batohu celý den hnědne slupka od banánu, ale za tu čistotu a vůni to stojí. Konsternací to samozřejmě zapomenu řádně vyfotit, takže zpět k ženám lehkých mravů ...

 

 

K jejich území mimochodem taky nevede zrovna nezajímavá cesta...

 

 

... a na místě se nám podaří být svědky udržovaného renomé gejš. Ruku na srdce - kdo z vás věděl, že gejša s moučně bílým obličejem, oděná v kimonu a schopná hrát současně na japonskou loutnu, recitovat, vyrábět origami létajícího jestřába a vést filosofický řeči, byla původně mužská profese? Že gejša byl muž? Proč mi to nikdo neřekl? A vlastně, co byla původní klientela gejš? Nešlo o gey-štví? Who knows, já teď zírám na zralou ženu, která zrovna odchází z práce. Jejím úkolem bylo být inteligentní a elegantní společnicí pro jednání či jinou společenskou událost. Do nich má tato dáma vnést zábavu, hodnotnou diskuzi a budit dojem luxusu a výjimečnosti. Ale pojďme k tomu podstatnýmu... je teda gejša kurva nebo ne?

 

 

Od 50. let minulýho století platí zákaz prodeje panenství gejš (zákaz prostituce na sebe nechal ještě pár let čekat), takže výplata za jejich služby souvisí se sundanými kalhotkami jen zcela nepřímo. Je spíš pravděpodobný, že přístupnost k milenecký avantýře záleží událost od události a samozřejmě gejša od gejši, přičemž u téhle dámy v modrém bych se spíš přiklonila k tomu, že ona měla kalhotky spadlý ke kotníkům pouze v místnosti se splachovadly.

 

S tím, že se z praxe gejš časem vytrácel sexuální aspekt a jejich úkolem zůstává především tlachání nad čajem, souvisí i odstranění některých průvodních znaků sexuálního charakteru. Zmizela bílá maska, pod níž záměrně vykukoval obličej, aby podněcoval představivost mužů a zmizely taky pigmentem zúžované rty, které odpovídaly dobovýmu ideálu krásy (hlasuju pro revival!). Oproti tomu přetrvaly upravený vlasy a odění do  kimon s ponožkami a krabičkou na zádech. I ten balíček sena v zádech vydá na výbor psaných a neformálních pravidel pro význam / pozici jednotlivých gejš, přičemž se dodržuje, že čím menší krabička, tím je daná gejša "zadanější", usedlejší a starší. Ale víte, co je na tom stejně zdaleka nejzvláštnější? Že gejša prohánějící se ulicí s McDonaldem, hipstery, černochy a kebabem nepůsobí ani trochu hloupě. Naopak, fenomén "gej-ši" neboli "umění-společnosti", je spolu s nepřetrženou nití kulturní tradice, důrazem na eleganci, uctivost, kultivovaný chování a oduševnělost něco jako nadčasová a dodneška vydržovaná hodnota! Go holky, já vám fandím, ikdyž kvůli padáku na zádech nikdy neuděláte pořádnej záklon.

 

 

A teď krátký intro k sexuální identitě Japonska v 21.st, který určuje silnej sex drive a řada nejdivnějších fetišů a úchylek od omorashi - radosti z čůrání do gatí, klasickýho fetiše na nohy, svazování do kozelců nebo vyskládávání a jezení špalíčků sushi z holýho ženskýho těla. A možná je to právě kvůli nejnemravnějším úkonům a sexuálním hrám ve filmech, divadlech a časácích, že dnešní Japonce nebaví realita skutečný postele. Je totiž neuvěřitelný, že 25% Japonců od 35-40 let nemělo žádnou jinou, než virtuální sexuální zkušenost. A tak se mi zdá, že Japonsko bude asi místem, kde se lidi raději utáboří ve fantazii, divokých představách, převlecích a jiných alter světech, než v prostým reálu...

 

 

Na ulici Chuo-dori konečně padne tma a všude dokola začne zářit jeden play house za druhým. Kromě obchodů s akčními figurkami za cenu od stovky do stovek stovek, tu jsou hrací pachinka, upoutávky na nejnovější video hry, retro obchody s gameboys, atp. My jdeme za jistým a cestou k šestipatrový budově komiksů mineme neonovou krychli restaurace obsluhovanou roboty a nakonec skončíme v obchodě s komiksy zvaný Mandarake.

 

 

Upřímně zprvu čekám časopisy typu japonskýho Supermana, ale tohle je celý jen o nahotinkách. Obejdu pro jistotu celý patro a na moje překvapený "tady jsou slušný čuňačinky" zareaguje uchechtnutím dvojice našich krajanů. No, nemám pravdu? Možná je dokonce výraz čuňačinky příliš eufemický, protože frčící lolicon (prepubescentní porno) bejvá hodně za hranou a některými tituly by klidně zapadly do trhu s pedofilií.

 

Zase sem teda pořádně konsternovaná, tentokrát směsicí fascinace, nepochopení, úžasu i zhnusení. Lolicon manga přitom nediskriminují, takže obsah, kde je v každým políčku (máte už po desátý?) vylitej kýbl sekretu a co nejnázorněji vykreslený intimní partie, tu se zájmem pročítají stejným dílem dívky, chapci, ženy, muži a v neposledku teda čtyři Češi. Samotnej motiv "vylití" - bukkake - tu má přenesený význam a pochází z tradičního japonskýho pokrmu, kdy nudle přelíváš vývarem....

 

 

... čímž se chci kulišácky dostat od sexu k jídlu. To ostatně není zas tak nečekaný přemostění, protože tady je jídlo a sex možná nejpříznačnější chrakteristikou ze všech. A naše večeře bude navíc maximálně uspokojivá, protože kromě tataráku z modrýho tuňáka, co se tu každý ráno v 5h draží na trhu, krevetí tempury a bezchybnýho sushi, se můžeme kochat prostorem, který inspiroval scénu, ve který se na Beatrix Kiddo vyřídí davy chlapů z Jakuzy a začne legendární souboj s Oren- Ishii. Skutečně uspokojivý vyvrcholení celýho dne!

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload