DAY 454

Aktualizace: 22. pro 2020


Jak by řekl Ostravák - měla sem to namyšlený. Prostě, za 6.000 HKD si pronajmu pokoj v Conrad Hotel, kde se každý půlrok koná Asia Contemporary Art Show a tam svými obrazy udělám nezapošitelnou díru do artosféry. Plán se mi výrazně zkomplikoval zjištěním, že pronájem sice stojí 6.000 dolarů, ale ne těch hongkongských, nýbrž tučných amerických. Bylo teda ke zvážení prodat všechny Honzovi pracovní kamery a osobní foťáky, ale myslím, že by si všiml.

Tenhle rok proto Conrad dojatě vypouštím a jdu se podívat na Art Central, co beztak společností rezonuje zvučněji. Očekávám galeristy a zazobaný investory, co používají skicy od Picassa jako servírovací ubrousky. Ještě jednou se podívám na svoje vizitky a z představy, že je s nimi budu oslovovat, se mi udělá nevolnost. Naposled ještě promýšlím svoji opening line, protože "čau, mrkej na ty mrštný tahy tuší", dost možná nezabere.

Trochu taky doufám, že u vstupu dostanu nějakej welcome drink, ale jsou to škrti a já to tak budu muset rozjet na sucho.


Abych nabrala minimální odvahu, rozhodnu se nejdřív obejít obě haly jako kritický divák a spřátelit si prostředí. Hala je rozkrájená na uličky a začínám u boothu s "obrazem" z rozstříhaných papírů. Udělá mi radost, když si po chvíli všimnu, že dole je jedinej papír do tvaru pravidelnýho kruhu. Čuju význam, ale hlavu mi utlumuje nervozita, takže obraz s názvem Meteorický rej vnímám spíš v oparu. Navíc, nereprezentuje ho hongkongská galerie, takže házím ručník do ringu.


Když projdu pás řady A, co má po obou stranách přibližně na 20 boothů, rozhodnu se vyvodit nějakej mústr. Vzhledem k zastoupení mi vyplyne, že nejvíc tu frčí díla, co jsou buď extrémně komplikovaný, velký nebo hyper-realistický. A pak ty, co jsou šokující a obecně instmózní. Asi nejvíc lidí tu stojí s telefonem u nahypovanýho kolotoče. Prostě kolotoč s poníkama, co se točí raketovou rychlostí. Jako, vtipný jen na chvíli.


Dalších dvacet minut nervózně obléhám booth galerie Affinity Gallery, kterou chci oslovit. Zrovna moc se mi jejich výstava nelíbí, ale nabírám kuráž, takže na vystavené obrazy koukám jak na svatej obrázek. Když do boothu navíc vejde majitel galerie a k tomu ještě i vrchní kurátorka, úplně se vysrabím. Dva na jednoho, to nedám. Potřebuju asi ještě jedno anti-stresový kolečko...


... který končím v boothu Art Project Gallery, co ji mám taky na svý kandidátce. Už se mi potěj i ruce a chci jít okamžitě domů. Zamrzlá před obrazem japonského kreslíře to vypadá, že mě dílo bere. To není pravda, ale jak říkám - nervozita se manifestuje různě. Ředitel galerie ke mně pomalu přistupuje.


Tak teď nebo nikdy. Vyndám vizitku a začnu s opening line, naloženou v cukru. "Vaši galerii znám, sídlíte v Kowloonu, že?" A pokračuju otázkou, na níž sice znám odpověď, ale díky níž se z monologu snad stane dialog. "Taky reprezentujete vycházející umělce, že? A rychlej vtípeček "I´d like to be emerged." Jako, mlčeti zlato, mlčeti zlato.


V návalu prvního oslovení se vrhnu do dalšího boothu Art Experience Gallery, která potvrzuje, na co už jsem párkrát upozornila. Nánosy barvy a vrstvení barevný hmoty na obraze jsou tu populární. Něco, jako když na chleba pomalu leješ silnou vrstvu medu.


Pak taky hodně jede žížalí trus...


... který se objevuje na výstavních obrazech v tý "mý" Art Experience Gallery. Vystavovaný autor si potrpí na malování svetrů a tapisérií a díky kurátorce jsem obeznámena s tím, že kusy oděvu jsou právě jen na sebe navršené vstvy barev. Zblízka to vypadá spíš jak z plastu, ale jejímu výkladu věřím.


Abych nevyšla z tempa, cvičně porozdávám ještě další tři vizitky a říkám si, že když nic, tak sem aspoň nějakým způsobem prolomila ledy.


A tady tomu chlápkovi, co nakreslil Every form of yes, jsem se snažila ukázat, jak mi jeho centrální obraz připomíná vražednou scénu. Za novou interpretaci mi poděkoval a vsadím se, že tam toho muže v kaluži krve už vždycky uvidí.


No, projdu zbytek výstaviště a dávám si body aspoň za tu statečnost.




GALLERY


6 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

DAY 489

DAY 453

DAY 395

FOLLOW